Sziasztok üdvözlök mindenkit!

Régóta tervezem már, hogy írok erről a témáról, mert ugye mint tudjátok egy ideje már üzemeltetgetem az x-eleven dirtparkot. Vagyis helyesbítve próbálom üzemképes állapotura megcsinálni. Ami borzasztó nagy kihívás. Sokkal nagyobb mint azt akkor hittem amikor bele vágtam. 
           Kicsit menjünk vissza az időben ahoz, hogy elmondhassam miért is gondoltam egyszerübbnek ezt a dolgot. Szóval egyszer réges régen mikor még a Magyar mountainboardozás rövidke fénykorát élte, akkor kezdtem el én is boardozni. Nagy szerencsém volt ugyan is nem messze laktam attól a pályától ahol akkoriban több verseny is  megrendezésre került. Ez a hely a Sas hegyi dirt park volt. Nagyon sokat jártam oda szerettem ott lenni nagyon jó kis pálya volt. Ebből adódóan egész sokan jártak ki ide bicózni. És itt az első nagyon fontos dolog egy dirt park könnyebb fenntartásához. A látogatók. Mért is fontos ez? Azért mert pusztán azzal, hogy használják a pályát egyben valamelyest karban is tartják. Persze az ívek és az eldobók kopnak meg elöbb utóbb kerék mélyedések lesznek itt ott, de ugyan akkor ahol sokat gurulnak ott kemémyebb lesz a talaj, nem nő ki a fű és a gaz, ami rá kellett jőjjek a legnagyobb ellensége egy földből készült pályának. Egy másik nem mellékes jótékony hatása annak ha sokan járnak ki a pályára, hogy a riderek folyamatosan alakítják és fejlesztik az adott helyet. Én is rettenetesen sokat ástam régen a sashegyi parkban. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy amikor belevágtam a dirtpark projektbe akkor arra apeláltam, hogy majd jönnek mások azt megásság helyettem. Én lennék a legboldogabb, ha csak azzal kéne foglalkozzak, hogy íveket ások meg kerék nyomokat töltök vissza. Nem, az igazi ellenség mint mondtam a növényzet. Abszolút nem gonoltam, hogy a legnagyobb csatákat a páyáért majd a természettel kell megvívjam. Ebből adódóan nem is voltam felkészülve erre. Egy kérdéssel tudok jól rá világítani a szemlélet változásomra. Ha annó megkérdezik tőlem: Mik a legfontosabb szerszámok egy dirtpark karban tartásához? -azt mondtam volna, hogy ásó gerebje talicska stb. most úgy keztedeném, fűkasza, permetező, gyomirtó... Szóval az utóbb említett szerszámok hiányában vágtam bele az egészbe. Az első évben egyébként nem is volt baj. Mivel akkor lett frissen oda hordva a föld és inkább a por volt az ellenség. Aztán a következő évben már megvetette a lábát, vagyis inkább gyökerét az összes létező gyomnövény és ipari módon nőttek is. Ekkor láttam be hogy egy kapával és egy ásóval, olyan vagyok mint baltás a tankkal szemben. Vettem is gyorsan egy benzines fűkaszát. Gondoltam, na ezzel majd nagy király leszek. Gyorsan levágom az összes növényt a pályán és minden probléma megvan oldva. Igen ám csak, hogy ez a folyamat eggyáltalán nem gyors, főleg ha a fejmagasságig érő gyomnövényekről van szó. Pláne úgy, hogy nem minden nap tudtam kijárni írtani és így egy kicsit olyan lett a dolog mintha direkt szivatnának, mire egy résszel végeztem, ott ahol elkezdtem már megint lehetett vágni. Ezért kellet idénre új fegyvert is bevonni a harcba a gyomirtó formályában. Ezzel sem értem még át igazán nagy áttörést de még nem sokszor tudtam kimenni permetezni, szóval még nem adtam fel. 
             Hát szóval itt tartok most. Ha tetszett a cikk és még olvasnátok a témárol akkor dobjatok egy like ot, kövessetek facebookon, instán és látogassatok el a patreon oldalunkra is.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://xeleven.blog.hu/api/trackback/id/tr9514929580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása