Karbantartás: Csapágy
2010.09.09. 21:14
Üdv mindenkinek.
Mivel csapágyakra majdnem minden extrém sportban szükség van, ezért erről írok elsőnek.
Csapágy hibát sok minden okozhat, megsérül a porvédője, vizet kap stb. A csapágyakat majdnem dupla annyi ideig lehet használni ha megfelelően gondozzuk, mint amúgy. Leggyakoribb hiba a koszolódás. Ilyenkor a csapágy lassul vagy akad. Javítása elég egyszerű. Kiszedjük a helyéről, megmossuk majd benzinbe beáztatjuk úgy, hogy az pont el lepje a csapágyat. Ezután kivesszük, megfogjuk a belső csapágygyűrűt és megforgatjuk. Vissza tesszük a benzinbe majd ismét a forgatás következik. Ezt addig ismételjük míg a csapágy ki nem tisztul. Ha ez megvan ismét a kezünkbe vesszük és kenőanyagot fújunk vagy öntünk bele. Én VD40 szoktam használni. Ha a kenés mértékével megvagyunk elégedve már csak vissza kell raknunk a helyére és kész.
Köszönöm a figyelmet remélem megtudtatok valami hasznosat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Afsdfsdfff 2010.09.13. 21:46:51
Az igaz, hogy ha koszos akkor a homok koptatja a golyókat, de mivel a csapágyzsír nem összenyomható folyadék ezért egy fordulatszám felet képes fémes súrlódás mentessen üzemelni. Ha a zsírt kimossuk belőle a WD40-től lehet, hogy pörög mint a hülye, de szanaszéjjel kapják egymást a fémes alkatrészek.